اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من|پرستاران ناخن خود را کوتاه کنند

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار کوتاه کردن ناخن پرستاران در محیط های درمانی برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا به بیماران شده‌اند.

فارس من|پرستاران ناخن خود را کوتاه کنند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پرستاران به عنوان نیروهای خط مقدم نظام سلامت در مراکز درمانی نقش بسیار مهمی در تامین سلامت بیماران دارند؛به طوری که سلامت پرستاران رابطه مستقیمی با بازیابی سلامت بیماران دارد.

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار کوتاه کردن ناخن  پرستاران در محیط های درمانی برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا شده‌اند.

این مخاطبان در این پویش بیان داشته اند: کوتاه بودن ناخن‌ها از مواردی است که در اخلاق‌ پرستاری‌ به‌ آن تاکید شده‌ است،اما آنچه‌ هم‌ اکنون‌ در کادر درمان و در فضاهای بهداشتی ملاحظه می‌شود برخلاف‌ این قوانین است.

ناخن‌های بلند از علل انتقال عفونت به بیماران است؛ زیرا ناخن‌های‌ بلند‌ و مصنوعی باعث می‌شوند افراد نتوانند دست‌هایشان را به‌ خوبی‌ بشویند و یا‌ برای اینکه ناخن کاشته شده آسیب نبیند از مواد ضدعفونی استفاده نمی‌کنند‌ و همین عامل سبب می‌شود‌ تا میزان‌ آلودگی روی دست‌ها بیشتر باقی بماند.

از طرفی هم ناخن‌های مصنوعی باعث پاره شدن دستکش ،خراشیده شدن پوست بیمار مخصوصا نوزادان و کودکان، مزاحمت ناخن‌ها در رگ‌گیری و تزریق و اذیت شدن بیمار می‌شود که موجب آسیب و نارضایتی در بیماران و خانواده‌های آنان شده است.


انتظار می‌رود وزارت بهداشت و درمان که خود متولی امر بهداشت است در راستای رعایت حقوق بیماران و در جهت توسعه‌ اخلاق پرستاری کادر درمان را ملزم به رعایت این نکته به فراموشی سپرده شده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول